Opis metod

Opis metod leczniczych:

• Terapia manualna w modelu holistycznym. Jest to metoda opracowana przez dr Andrzeja Rakowskiego. Zajmuje się leczeniem zaburzeń czynności narządu ruchu powodujących dolegliwości bólowe, a także imitujące choroby narządów wewnętrznych. W leczeniu wykorzystuje metody biomechaniczne (mobilizacje i manipulacje stawów), odruchowe (uciski i igłoterapia), a także słowo (twórca metody zauważył istotne powiązanie strefy duchowej z cielesną i silny wpływ stresu na powstawanie dolegliwości w narządzie ruchu).
  • Techniki energii mięśniowej. Jest to zbiór technik wykorzystujących wysiłek fizyczny pacjenta w celu likwidowania zaburzeń w obrębie tkanek miękkich.
  • Mięśniowo – powięziowe rozluźnianie. Powięź jest błoną otaczającą wszystkie struktury naszego ciała. Tworzy ona integralną siatkę zaczynającą się w czaszce a kończącą się w stopie. Jeżeli jakaś powięź będzie zaburzona, to może to wywołać dolegliwości w zupełnie innym miejscu ciała. Terapia polega na odszukaniu i leczeniu restrykcji (nadmiernego napięcia) powięzi
  • Techniki aktywnego rozluźniania. Polegają na uelastycznianiu blizn, likwidowaniu zrostów i poprawie przesuwalności powięzi, mięśni, ścięgien i więzadeł względem siebie. Dokonuje się tego poprzez przytrzymywanie odpowiednich struktur podczas jednoczesnego ich rozciągana.
  • Leczenie dysbalansu mięśniowo – powięziowego. Jest to korekcja nieprawidłowych napięć mięśniowych powodujących wady postawy i złe stereotypy ruchu.
  • Likwidacja punktów spustowych bólu i punktów maksymalnie bolesnych. Punktem spustowym jest bardzo wrażliwe miejsce leżące w obrębie mięśni, powięzi i więzadeł, które jest bolesne pod wpływem ucisku i powoduje ból promieniujący oraz inne objawy w obszarach odległych od miejsca drażnienia. Punkty spustowe bólu można leczyć poprzez techniki uciskowe, igłoterapię i pozycyjne rozluźnianie.
  • Kinesiotaping. Jest to metoda terapeutyczna stosowana w leczeniu schorzeń ortopedycznych, neurologicznych i układu mięśniowo – szkieletowego. Została opracowana i spopularyzowana przez Japończyka dr Kenzo Kase. Wykorzystuje się w niej specjalne elastyczne taśmy, które nie zawierają leków ani lateksu. Taśmy te mają fizjologiczny wpływ na skórę, system krążeniowy i limfatyczny, powięzi, mięśnie oraz stawy. Aplikacje kinesiotapingu pozwalają na zachowanie pełnego zakresu ruchu, świadomą normalizację napięcia mięśniowego, aktywowanie mięśni uszkodzonych, zmniejszają ból, likwidują zastoje i obrzęki limfatyczne, korygują ułożenie powięzi i poprawiają mikrokrążenie.
  • Mulligan Concept. Jest to powstała w Nowej Zelandii metoda terapii manualnej. Jej twórcą jest prof. Brian Mulligan- jeden z najwybitniejszych fizjoterapeutów. Podczas terapii wykorzystuje się liczne mobilizacje stawów, które w bezbolesny sposób zwiększają zakresy ruchu i optymalizują wzorce ruchu, tak aby nie uszkadzały tkanek. Cechami charakterystycznymi tej terapii jest: całkowita bezbolesność mobilizacji, terapia konkretnych problemów funkcjonalnych, oraz aktywne uczestnictwo pacjenta leczeniu.

Twoje ciało potrzebuje odprężenia? Skorzystaj z zabiegów w ramach usług masaż Poznań i pozbądź się wszelkich dolegliwości!Specjalista Szymon Budnik, oferuje masaż sportowy, masaż relaksacyjny, masaż tkanek głębokich i wiele wiele innych. W przypadku różnego rodzaju kontuzji, przeciążeń lub nadwyrężeń, zachęcamy do skorzystania z zabiegów w ramach usług fizjoterapia Poznań.